Friday, April 8, 2011

..Ragam Anakku Dalam Berpantang..

sticky post 5 days

click banner to join

TAG


ellesya ketika 1 bulan
tersenyum kekenyangan sebelum lelapkan mata
rindunya masa elly kecik2

Ragam anakku dalam berpantang

masa dalam pantang elly ni tak ragam pon
cuma nak berdukung ja sbb elly ni kan cucu sulung sebelah PIL
klau malamnya
mcm mana kita tidoq
dia pon sama klau berjaga pon BF terus lena

hhmmm ragam elly x dak
ragam aku ja la aku story k
hehehee

ada 1 ja crita bebai aku
pengalaman masa hari ke 3 berpantang
susu dah mula byk
tp elly masih belum pandai BF
so terpaksa perah mskkan dlm botol
dpt 1oz jer sbb x reti nk perah
 perah dengan tangan kan lenguh
so dpt x byk la
pastu bila x cukup nak kena perah lagi aku mula bebai
1. bebai sbb aku x reti nak BF kan elly
2. elly plak x mau direct BF
3. aku ni plak cepat ja naik angin
b4 aku kuaq dr spital
nurse ada ajar rasa BF
tp aku ni yg x reti2
masa tue aku lupa nak tanya mak

MIL aku tak brapa tau pasal BF ni
sbb dulu anak2 dia paling lama pon BF 2 minggu
sbb MIL kata dia malas nk berjaga mlm utk BF
arwah TOK yg akan berjaga bancuhkan susu
sbb tue adik beradik asben rapat ngan arwah tok
Al-Fatihah untuk arwah
esoknya mak & adik beradik aku dari kg ziarah aku
sbb masa kuaq dr hospital aku berpantang seminggu di rumah PIL
sesampai ja
aku crita la yg aku ni tgh geram sbb x reti nak BF
so mak aku suruh aku usapkan bawah dagu sambil masukkan puting dlm mulut elly
bila aku try buat
Alhamdulillah elly dah mula BF
gembira tak terkata

hilang bebai aku yg dr semalam tue
masa tue baru aku tau
mmg nak jd seorang ibu ni perlukan kesabaran yg tinggi
myb aku belum cukup matang masa tue
ehhehe
bila elly dh mula 100% BF aku nak je dia tdoq mlm2 sebelah aku
tp MIL aku x bg sbb katanya kecian nanti aku dok berjaga mlm
dok tukaq lampin elly
x pe la

tp bila aku balik ja kg
mak aku memang akan bg aku uruskan semuanya
kecuali mandikan elly
 mak kata, belajar buat sendiri
kalau tak sampai bila nak harapkan org
aku mmg suka la
mmg itue yg aku nk
aku dah start mandikan elly masa aku dlm pantang hari ke 35
mmg best lah

Pengalaman mematangkan kita

gd luck for me..
ok x chugie
x der la crita elly ni meragam
elly dr kecik mmg ok sgt2
mummy dia ni yg dok meragam
hehehe

8 comments:

LYA m@m@ ASYA said...

CUMILNYER ELLY :-)

GUD LUCK..

NK JOIN JUGOK NI

ibu MZW @ farah idayu said...

alala..cutenyer dia..kecik2 dh pandai tenyum ;) umo sebulan dh pandai posing ye..hehe~ gdluck nureen =)

-Nureen- said...

lya :
tq.. jom lya.. join2..

ibu MZW @ farah idayu :
hehehe... senyum ada makna tue hehee

eB ezrin said...

tq tag... eb join nanti tau... :)

Nureen said...

eb :
ok ;)

chugie said...

ok, di terima lah juga..
bagusnye elly tak meragam ye..

endok ayu said...

jom join 'cute & sweet pregnnat mommy ' contest di web saya :)

www.danitamaternity.com

Nureen said...

chugie :
tq.. mmg elly anak yg baik.. ;)

endok ayu :
ok nanti saya terjah k.. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...